söndag 28 november 2010

Adventsmys

Adventsmyset började sent hos oss på ranchen.
Det var kaos fram till lördag eftermiddag.
Salina och Martin försökte baka pepparkakor


Men Salina tyckte nog det var roligare att äta degen än baka

En plåt fick de ihop i alla fall



Vi hade en behövlig lördag ensamma, jag och martin.
Kvällen tillbringade vi till att göra fint hos oss.
Programmet så mycket bättre fick vi inte heller missa.
Får säga att lillbabs gjorde den bästa versionen av petras låt.


Söndag förmiddag fick jag ett ryck till att baka lussekatter.
Salina, farmor och farfar skulle komma på fika.
Så det blev lussebullar, biscotti och pepparkakor


Sedan var dags för pulkaåkning och bobåkning.
-Är det rolig Salina? frågade jag. Fick svar - Jaa, åka mer!!!

Elda lite skräp hann vi med också


Jag och salina tog skydd vid vedhögen.

Sammanfattningsvis har denna helgen gått så fort. men den
blev som jag hade önskat mej.
En riktigt fin adventshelg på ranchen med snö,bak och massor av mys.
Ser fram emot fler sådana helger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar