torsdag 14 april 2011

Påskfeelings


Nästa vecka är det påsk.
 Affärerna börjar sälja påskpyntet tidigare för varje år, känns det som.
Men lite kul är det med påsk, fastän man inte köper så mycket gult
 som påsken förknippas med.



Vi brukar inte pynta så mycket. Det är roligt att ta fram
 men mindre roligt att ta bort.
I år har jag ingen krans på dörren.
Jag tog en knippe med ris och hängde, rakt upp och ner.
Riset pyntade jag med ägg och fjädrar



Varför inte med att skriva små lappar och hänga upp?


Det fick bli en liten höna inomhus också.

2 kommentarer:

  1. Påskkänsla! : D
    Jag blir sporrad att pynta jag oxå! : D
    Får leta rätt på pyntet bara.
    roligt det såg ut att åka skottkärra! Fint med bilderna längst upp. Fick dåligt samvete nu att jag inte hjälpte dig med det. : ( Men men.. blev fint. Borde dock ha en finare bild på dig så man ser ögonen.. KRAM KRAM. Kanske hinner ses på Påsk?

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att det är mycket roligare att påskpynta än att julpynta. Julpynt är så mycket MÅSTE... Och så gillar jag gult mer än rött.

    SvaraRadera