lördag 21 maj 2011

Gamla ting





Tänk att gamla saker kan bli moderna igen, fast i annan tappning
Ta till exempel "ostkupan" som jag kallar den för,
 Man kan sätta fina blommor eller varför inte bara lägga i en snäcka.

Glasskålen på fot hade man, kanske desserter i men jag använder den som fruktskål
Tänk att få sätta i rosor kompakt som en boll i skålen! Det finns många ideer om den.

Lyktan hittade jag i en bod.
Jag ska nog bara damma av den.
Den är fin som den är, med lite patina

Gamla saker är offtast fina som de är. Vissa saker blir finare ju längre tiden går
Andra saker ska man arbeta lite med, för att de ska bli fina.
Vissa tycker inte om den gamla stilen men jag har tagit lite godbitar av den, 
och blandat upp med det nya.
Gamalt möter nytt- det gillar jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar