onsdag 26 januari 2011

Förlovning!

Det är ju (nästan) alltid killen som glömmer av årsdagar, förlovningar och bröllopsdagar.
Jag vet inte vad jag ska skylla på, kanske att man är gravid men jag hade faktiskt glömt bort
vår förlovningsdag. Det var i går.

Martin kom hem med blommor och jag tittar på dem förvånande
 men sen kom jag på det. Lite pinsamt får jag erkänna.
Jag hann dock laga ihop en fin middag på kvällen.



Ni kanske undrar hur vi förlovade oss.
Det var i Thailand på ön Koh Chang -07
Jag hade dock ingen aning om förlovningen.
Martin hade satt in annons i förväg och köpt ringar.
Det komiska var att han hade gömt ringarna i kameraväskan som jag bar på hela tiden.



Både martin och jag gillar att sola så det blev hel del av den varan.
Tyckte dock att det var lite konstigt när han började leta snäckor i vattnet.
Det skyllde han på att det var till Manjula som present.

Helt plöstligt gick han ner på knä och gav mej snäckan.
Jag tog emot och öppnade. Tittade på ringen och frågade om det var ett skämt.
Det tog ett tag innan jag förstod vad som hade skett.
Jag provade länge och väl ringen. Tittade på inskriften.
Det var inte förrän på kvällen som jag verkligen förstod vad som hade skett.

Självklart sa jag JA!
Vilken upplevelse. Vi hade inte varit ihop mer än ett år då.




Var tvungen att ta med bilden. Martin somnade till och där kom en hund
och lade sig precis ovanför huvudet utan att martin märkte något.


Å, jag äter som vanligt

Ja, tiden går fort. Det har redan gått fyra år sen förlovningen.
Då har vi hunnit med bygga hus och skaffa hus och ett knatte är på väg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar